Co niedawno kupiliśmy dla Was? Oto niektóre tytuły z bardzo poszukiwanej tematyki. Zapraszamy do korzystania! Niebawem pokażemy kilka nowości ze zbiorów audiowizualnych. Odtąd systematycznie będziemy prezentować wybrane tytuły. Wszystkie (ale już bez omówienia :)) – w katalogu OPAC, w zakładce Nowości:
Analogicznie - w Kartotece zagadnieniowej - artykuły i fragmenty książek:
Czerka-Fortuna Eliza, Kmita-Zaniewska Katarzyna, Zbierzchowska Alicja (red. nauk.), Zasoby rodziny. Wychowanie, poradnictwo, praca socjalna, Gdańsk 2016. ISBN 978-83-65155-37-5 (sygnatury: 177960, cz LXIII-4/1 b)
Bogaty zbiór tekstów familiologicznych. Redaktorzy podzielili go na trzy części: 1/ Zasoby rodziny – kategoria znacząca w poradnictwie rodzinnym, 2/ Polityka społeczna i praca socjalna wobec zasobów rodziny, 3/ Potencjał opiekuńczy i wychowawczy rodziny. Część pierwsza zawiera – między innymi - opracowania takich często poszukiwanych przez Użytkowników zagadnień, jak: poradnictwo rodzinne, praca socjalna z dzieckiem w rodzinie dotkniętej żałobą, rodzina wobec śmierci dziecka, praca z rodziną dziecka niedostosowanego społecznie, rodzicielskie mediacje rozwodowe, rodzina dziecka z niepełnosprawnością (m.in. z autyzmem). Część druga, to m.in. artykuły na temat pedagogiki ulicy, pracy z rodziną dotkniętą problemem bezrobocia, rodziny w perspektywie polityki społecznej. Część trzecia zawiera m.in. prace na temat ojcostwa w ujęciu chrześcijańskim (na przykładzie wspólnoty „Efraim” z Gdańska), ojców niepełnoletnich, samotności w małżeństwie, wpływu nadużywania telefonu komórkowego na relacje rodzinne, postaw osób niesłyszących wobec małżeństwa i rodziny. Jest o czym czytać!
Bogaty zbiór tekstów familiologicznych. Redaktorzy podzielili go na trzy części: 1/ Zasoby rodziny – kategoria znacząca w poradnictwie rodzinnym, 2/ Polityka społeczna i praca socjalna wobec zasobów rodziny, 3/ Potencjał opiekuńczy i wychowawczy rodziny. Część pierwsza zawiera – między innymi - opracowania takich często poszukiwanych przez Użytkowników zagadnień, jak: poradnictwo rodzinne, praca socjalna z dzieckiem w rodzinie dotkniętej żałobą, rodzina wobec śmierci dziecka, praca z rodziną dziecka niedostosowanego społecznie, rodzicielskie mediacje rozwodowe, rodzina dziecka z niepełnosprawnością (m.in. z autyzmem). Część druga, to m.in. artykuły na temat pedagogiki ulicy, pracy z rodziną dotkniętą problemem bezrobocia, rodziny w perspektywie polityki społecznej. Część trzecia zawiera m.in. prace na temat ojcostwa w ujęciu chrześcijańskim (na przykładzie wspólnoty „Efraim” z Gdańska), ojców niepełnoletnich, samotności w małżeństwie, wpływu nadużywania telefonu komórkowego na relacje rodzinne, postaw osób niesłyszących wobec małżeństwa i rodziny. Jest o czym czytać!
Penkowska Grażyna (red.), Zagrożenia ze strony mediów, Gdańsk 2017. ISBN 978-83-65155-60-3 (sygnatury: 178031, cz LXII-7/19 a)
To kolejny hit! Książka zaraz po przekazaniu do magazynu została wypożyczona. Dzieli się także na części. Pierwsza nosi tytuł: Dualistyczny charakter nowoczesnych technologii. Tu m.in. uczciwość studentów w dobie powszechnego dostępu do informacji i opis polskiej blogosfery. Część druga: Edukacyjny kontekst zagrożeń ze strony mediów, zawiera m.in. takie zagadnienia, jak: analiza wybranych internetowych stron edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i negatywne oddziaływanie mediów na dziecięce emocje. Część trzecia: Ambiwalentny obraz mediów w badaniach naukowych, porusza m.in. kwestie oceny rzetelności internetowych przekazów nt. HIV/AIDS, wyników autoeksperymentu „Tydzień bez Internetu i rozrywki komputerowej” oraz zagadnienie interferencji świata wirtualnego i rzeczywistego w grach komputerowych.
To kolejny hit! Książka zaraz po przekazaniu do magazynu została wypożyczona. Dzieli się także na części. Pierwsza nosi tytuł: Dualistyczny charakter nowoczesnych technologii. Tu m.in. uczciwość studentów w dobie powszechnego dostępu do informacji i opis polskiej blogosfery. Część druga: Edukacyjny kontekst zagrożeń ze strony mediów, zawiera m.in. takie zagadnienia, jak: analiza wybranych internetowych stron edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i negatywne oddziaływanie mediów na dziecięce emocje. Część trzecia: Ambiwalentny obraz mediów w badaniach naukowych, porusza m.in. kwestie oceny rzetelności internetowych przekazów nt. HIV/AIDS, wyników autoeksperymentu „Tydzień bez Internetu i rozrywki komputerowej” oraz zagadnienie interferencji świata wirtualnego i rzeczywistego w grach komputerowych.
Compart Pamela, Laake Dana, Jak ugryźć ADHD. Kompletny przewodnik po dietach bezmlecznych i bezglutenowych. Przepisy, porady, wskazówki. Ponad 100 przepisów, [tłum. Justyna Rudnik], Warszawa 2015. ISBN 978-83-280-1277-6 (sygnatura: 178063)
Pierwszy poradnik dotyczący żywienia dzieci z ADHD i autystycznych jako jednej z metod wspomagania leczenia tych chorób. U dzieci z ADHD i autystycznych często obserwuje się alergie pokarmowe (głównie na białko, pszenicę, jajka, czekoladę, orzechy i konserwanty). Korzystne jest stosowanie diety bezmlecznej, bezglutenowej i bezcukrowej. Dobrze dobrana dieta – bogata w produkty zawierające znaczne ilości żelaza, cynk i witaminę D – spełnia ważne zadanie terapeutyczne.
Pierwszy poradnik dotyczący żywienia dzieci z ADHD i autystycznych jako jednej z metod wspomagania leczenia tych chorób. U dzieci z ADHD i autystycznych często obserwuje się alergie pokarmowe (głównie na białko, pszenicę, jajka, czekoladę, orzechy i konserwanty). Korzystne jest stosowanie diety bezmlecznej, bezglutenowej i bezcukrowej. Dobrze dobrana dieta – bogata w produkty zawierające znaczne ilości żelaza, cynk i witaminę D – spełnia ważne zadanie terapeutyczne.
Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Oelszlaeger-Kosturek Beata (red.), Edukacja małego dziecka. Praca zbiorowa, t. 11, Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji, Cieszyn, Kraków 2017. ISBN 978-83-7587-468-6, ISBN 978-83-8095-182-2 (sygnatury: 167781/11, cz B XII-3/11 f)
Kolejny tom bardzo popularnej u nas książki. W nim – jak zawsze - przebogata i zróżnicowania tematyka. Oto niektóre zagadnienia: autorytet a edukacja, samodzielność dziecka, twórczość dzieci i młodzieży, realizowanie obowiązku szkolnego, diagnoza pedagogiczna, media a rodzina, przedszkola rodzinne, praca nauczycieli klas początkowych.
Kolejny tom bardzo popularnej u nas książki. W nim – jak zawsze - przebogata i zróżnicowania tematyka. Oto niektóre zagadnienia: autorytet a edukacja, samodzielność dziecka, twórczość dzieci i młodzieży, realizowanie obowiązku szkolnego, diagnoza pedagogiczna, media a rodzina, przedszkola rodzinne, praca nauczycieli klas początkowych.
Jegier Aneta, Szurowska Beata, Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami, Warszawa 2017. ISBN 978-83-8085-457-4 (sygnatury: 177955, cz D XI-6/20 k)
Książka dotycząca dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podzielona na trzy części: Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci, Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci. Najobszerniejsza (składająca się z 11 rozdziałów) jest część druga. W niej znajdziemy szczegółowe opracowania dotyczące wspierania rozwoju dzieci głuchych i słabosłyszących, z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), z ASD, z niepełnosprawnością ruchową, intelektualną oraz chorych przewlekle, zaniedbanych środowiskowo, zdolnych i uzdolnionych, pochodzących z różnych środowisk kulturowych i językowych oraz będących w sytuacji rozstania rodziców. Części pierwsza i trzecia (liczące po trzy rozdziały), poruszają odpowiednio: ogólne kwestie dotyczące rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci oraz wpływu oceny na kształtowanie umiejętności społecznych i funkcjonowania dziecka w przedszkolu Montessori.
Książka dotycząca dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podzielona na trzy części: Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci, Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci. Najobszerniejsza (składająca się z 11 rozdziałów) jest część druga. W niej znajdziemy szczegółowe opracowania dotyczące wspierania rozwoju dzieci głuchych i słabosłyszących, z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), z ASD, z niepełnosprawnością ruchową, intelektualną oraz chorych przewlekle, zaniedbanych środowiskowo, zdolnych i uzdolnionych, pochodzących z różnych środowisk kulturowych i językowych oraz będących w sytuacji rozstania rodziców. Części pierwsza i trzecia (liczące po trzy rozdziały), poruszają odpowiednio: ogólne kwestie dotyczące rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci oraz wpływu oceny na kształtowanie umiejętności społecznych i funkcjonowania dziecka w przedszkolu Montessori.
Cywińska Małgorzata (red. nauk.), Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty, Poznań 2016. ISBN 978-83-232-3105-9 (sygnatury: 178050, cz B XII-4/24)
Obszerna pozycja Kluczowe zagadnienia, to: mowa dziecka w perspektywie rozwojowej i klinicznej (np. mowa dzieci z wadami słuchu), język czasopism dla dzieci oraz Internetu, metody nauczania języków.
Obszerna pozycja Kluczowe zagadnienia, to: mowa dziecka w perspektywie rozwojowej i klinicznej (np. mowa dzieci z wadami słuchu), język czasopism dla dzieci oraz Internetu, metody nauczania języków.
Zawadzka Ewa, Domańska Łucja (red. nauk.), Diagnoza neuropsychologiczna. Współczesne wyzwania i perspektywy rozwoju, Warszawa 2017. ISBN 978-83-8085-422-2 (sygnatury: 177928, cz V-3/32)
Główne zagadnienia: historia neurokonektomiki, diagnoza dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, pacjenci po udarze mózgu i wsparcie osób z dysfunkcjami mózgu, zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji, rola technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
Główne zagadnienia: historia neurokonektomiki, diagnoza dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, pacjenci po udarze mózgu i wsparcie osób z dysfunkcjami mózgu, zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji, rola technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
Kijak Remigiusz, Dorośli z głębszą niepełnosprawnością intelektualną jako partnerzy, małżonkowie i rodzice, wyd. 2 zm., Kraków 2017. ISBN 978-83-8095-288-1 (sygnatury: 177977, cz XXII-9/33 c)
Kolejna pozycja na temat realizacji ważnych ról życiowych przez osoby głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
Kolejna pozycja na temat realizacji ważnych ról życiowych przez osoby głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz