Hryniewicka Katarzyna, Baśń w życiu dziecka. Cechy, funkcje, rola baśni w życiu dziecka, baśnioterapia. Poradnik, Warszawa 2019. ISBN 9788365741233 (sygnatury: 179127, cz IB V-5/33 h)
Niewielka pod względem rozmiaru, ale bardzo przydatna książeczka, stanowiąca podstawy wiedzy o baśni. Oto cztery niedługie rozdziały: Cechy baśni, Baśnie i ich funkcje w życiu dziecka, Baśnie i ich rola w życiu dzieci, Baśnioterapia. Pozycja zawiera także podstawową bibliografię przedmiotu.
Niewielka pod względem rozmiaru, ale bardzo przydatna książeczka, stanowiąca podstawy wiedzy o baśni. Oto cztery niedługie rozdziały: Cechy baśni, Baśnie i ich funkcje w życiu dziecka, Baśnie i ich rola w życiu dzieci, Baśnioterapia. Pozycja zawiera także podstawową bibliografię przedmiotu.
Ziółkowska Beata, Wycisk Jowita, Autodestruktywność dzieci i młodzieży, Warszawa 2019. ISBN 9788380857834 (sygnatura: 179052)
Całościowa prezentacja zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży, będąca wynikiem najnowszych badań, napisana z kilku punktów widzenia: neuropsychologa, edukatora-psychoprofilaktyka, psychiatry, psychoterapeuty, socjologa oraz teologa.
Całościowa prezentacja zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży, będąca wynikiem najnowszych badań, napisana z kilku punktów widzenia: neuropsychologa, edukatora-psychoprofilaktyka, psychiatry, psychoterapeuty, socjologa oraz teologa.
Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Szafrańska Anna (red.), Edukacja małego dziecka. T. 14, Konteksty społeczne i międzykulturowe, Cieszyn, Kraków 2019. ISBN 9788375874686, ISBN 9788380955639 (sygnatury: 167781/14, cz B XII-3/14 f)
Pozycja składająca się z dwóch części: Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne oraz Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne. Każda zawiera kilka artykułów. Niektóre poruszane w nich zagadnienia, to: metodologia badań dzieciństwa, dialog z dziećmi w systemie wychowawczym Janusza Korczaka, wychowanie do demokracji w szkole, kompetencje społeczne uczniów, dzieci romskie w szkole, lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci.
Pozycja składająca się z dwóch części: Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne oraz Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne. Każda zawiera kilka artykułów. Niektóre poruszane w nich zagadnienia, to: metodologia badań dzieciństwa, dialog z dziećmi w systemie wychowawczym Janusza Korczaka, wychowanie do demokracji w szkole, kompetencje społeczne uczniów, dzieci romskie w szkole, lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci.
Sunderland Margot, Niska samoocena u dzieci. Praktyczny poradnik dla specjalistów i rodziców, przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz ; il. Nicky Armstrong, Sopot 2019. ISBN 9788374897761 (sygnatura: 179081)
Nieduża pozycja. Niecałe 150 stron. Przystępnie napisana prezentacja dziecięcego świata oraz kształtowania się dziecięcej samooceny pod wpływem różnych czynników (np. depresji jednego z rodziców, przemocy, molestowania, stylów wychowania). W rozważania wplecione są biografie pacjentów autorki oraz fragmenty znanych bajek i baśni.
Nieduża pozycja. Niecałe 150 stron. Przystępnie napisana prezentacja dziecięcego świata oraz kształtowania się dziecięcej samooceny pod wpływem różnych czynników (np. depresji jednego z rodziców, przemocy, molestowania, stylów wychowania). W rozważania wplecione są biografie pacjentów autorki oraz fragmenty znanych bajek i baśni.
Brenk Mikołaj, Chaczko Krzysztof, Pląsek Rafał, Organizacja pomocy społecznej w Polsce 1918-2018. Podręcznik akademicki, wyd.1 - 1 dodruk, Warszawa 2019. ISBN 9788373839809 (sygnatury: 179089, cz D XIV-1/4 d)
Pełne, oparte na najnowszej wiedzy naukowej kompendium z dziejów pomocy społecznej w Polsce w ostatnim stuleciu.
Pełne, oparte na najnowszej wiedzy naukowej kompendium z dziejów pomocy społecznej w Polsce w ostatnim stuleciu.
Bogunia-Borowska Małgorzata (red.), Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja, Kraków 2019. ISBN 9788323345565 (sygnatury: 179121, cz LIV-6/2)
Książka podzielona na sześć rozdziałów, z których każdy (z wyjątkiem pierwszego) zawiera kilka prac (od dwóch do czterech). Rozdziały: Dziecko krytycznie i kreatywnie wobec mediów i konsumpcji; Dziecko, rodzice, seniorzy w mediach i życiu codziennym; Dzieci a filmowe i serialowe światy; Dziecko jako przedmiot i podmiot praktyk reklamowych; Praktyki dzieci i dorosłych w internecie; Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej.
Książka podzielona na sześć rozdziałów, z których każdy (z wyjątkiem pierwszego) zawiera kilka prac (od dwóch do czterech). Rozdziały: Dziecko krytycznie i kreatywnie wobec mediów i konsumpcji; Dziecko, rodzice, seniorzy w mediach i życiu codziennym; Dzieci a filmowe i serialowe światy; Dziecko jako przedmiot i podmiot praktyk reklamowych; Praktyki dzieci i dorosłych w internecie; Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz