poniedziałek, 20 stycznia 2020

Nowości książkowe w zbiorach

W ostatnich dniach minionego roku otrzymaliśmy sporo nowości. Oto niektóre:

Izdebski Paweł, Internet i gry internetowe. Osobisty rozwój czy ryzyko patologii zachowania?, Warszawa 2019. ISBN 9788301205386 (sygnatura: cz LIV-6/3)

Książka o używaniu nowych mediów, wykorzystująca obszary socjologii, psychologii i psychopatologii. Rozdziały: Dylematy człowieka w ponowoczesnej cywilizacji; Nowe media; Gracze i ich motywacja do grania; Problemy wynikające z korzystania z Internetu; Zaburzenie korzystania z gier internetowych (ZKGI); Granice patologii.

Jatkowska Joanna, B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci, Gdańsk 2019. ISBN 9788377441879 (sygnatury: 179359, cz K XXIII-6/2)

„E-learning” zadomowił się już w polskim piśmiennictwie. „B-learning” to termin nowy. Pochodzi od „blended learning”, co znaczy: nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe albo komplementarne. Autorka przedstawia genezę i koncepcję ćwiczeń logopedycznych na odległość – przez Internet. Snuje także refleksje na temat ich przyszłego rozwoju.
Potocka Agnieszka (red.), Terapia i edukacja z psem, Warszawa 2019. ISBN 9788301207144 (sygnatura: cz D XIII-4/1 b)

Treść: Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? (Agnieszka Potocka); Sposoby oceny efektów zajęć z psem (Joanna Nawrocka-Rohnka); Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne (Michał Nochowicz); Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu (Katarzyna Chrobak); Trening umiejętności społecznych z udziałem psa (Katarzyna Chrobak); Program profilaktyki pogryzień „Bądź bezpieczny z psem" (Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska); Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon" realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu (Maja Szwanka); Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych - czy ma to sens? (Joanna Nawrocka-Rohnka); Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów (Agnieszka Potocka); Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi" - początki zajęć z psami w polskim więziennictwie (Agnieszka Terechowicz).
Karolak Wiesław, Karolak Barbara, Autoarteterapie, Warszawa 2019. ISBN 9788380859258 (sygnatury: 179357, cz XIX-4/67)

Zbiór ćwiczeń do samodzielnej pracy nad sobą. Wymaga wcześniejszego przygotowania osób korzystających z podręcznika.

Karpińska Anna, Szwarc Alina, Wróblewska Walentyna (red. nauk.), Edukacja całożyciowa - wybrane obszary, Toruń 2019. ISBN 9788380199101 (sygnatury: 179444, cz D XII-1/15 e)

Treść: Czas pracy a czas wolny jako wartość edukacyjna (Jerzy Nowocień); Edukacja do bezpiecznego i wartościowego spędzania czasu uczniów polskich szkół (Andrzej Mamroł); Aksjologiczno-pedagogiczno-teleologiczne aspekty edukacji dla bezpieczeństwa młodzieży szkolnej (Kazimierz Pierzchała); Kondycja fizyczna młodzieży szkolnej w świetle badań populacyjnych (Tadeusz Maszczak); Postawy wobec racjonalnego odżywiania studentów pedagogiki (Katarzyna Wojciechowska); Grundtvigiańskie inspiracje w rozwiązaniach dydaktycznych - model pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi w Uniwersytecie Ludowym (Iwona Błaszczak); Synergiczna koegzystencja edukacji dorosłych i społeczeństwa obywatelskiego - potrzeby, możliwości, warunki (Kazimierz Czerwiński); Wpływ zmian sytuacji ekonomicznej na jakość życia – aktywność turystyczną społeczeństwa polskich seniorów nowej generacji na tle krajów europejskich (Julita Markiewicz-Patkowska, Piotr Oleśniewicz, Sławomir Pytel, Krzysztof Widawski); O systemie edukacyjnym wyższego szkolnictwa wojskowego (Bogdan M. Szulc); Kształcenie w Akademii Sztuki Wojennej a rynek pracy (Stanisław Kowalkowski); Współczesne efekty kształcenia w szkołach zawodowych w kontekście rynku pracy (Beata Mysłowska); Reforma kształcenia zawodowego - nowa jakość czy polityczny zabieg? (Anna Pogorzelska); Samoświadomość i preferowane przez studentów style życia, wzorce funkcjonowania psychicznego i typy kultur oraz propozycja ich uwzględnienia w modelowaniu procesu kształcenia we współczesnej uczelni (Janusz Ślusarski); Kierowanie szkoleniem Wojska Polskiego (Zbigniew Leśniewski); Doskonalenie pilotów w pułkach lotniczych w latach 1921-1935 (Andrzej Marciniuk).
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz