Najpierw zaprezentujemy dwa czasopisma, które od bieżącego roku znajdują się w naszej prenumeracie, a następnie – jak zwykle – niektóre interesujące artykuły z aktualnej prasy.
„Medycyna Estetyczna i Anti-Aging”
To nowe czasopismo w prenumeracie PBW. Kwartalnik. Przeznaczony głównie dla kobiet. Porusza tematykę zdrowia, pielęgnowania urody i zdrowego stylu życia. Obowiązkowa lektura dla studentów i słuchaczy medycyny estetycznej. U nas od numeru 4(40) grudzień 2017-luty 2018.
„Medycyna Estetyczna i Anti-Aging”
To nowe czasopismo w prenumeracie PBW. Kwartalnik. Przeznaczony głównie dla kobiet. Porusza tematykę zdrowia, pielęgnowania urody i zdrowego stylu życia. Obowiązkowa lektura dla studentów i słuchaczy medycyny estetycznej. U nas od numeru 4(40) grudzień 2017-luty 2018.
„Głos Pedagogiczny”
Miesięcznik o nachyleniu bardzo praktycznym. Można w nim znaleźć np. najbardziej aktualne zagadnienia dotyczące prawa oświatowego, materiały do diagnozy i pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, interesujące pomysły na lekcje i efektywną współpracę z rodzicami, nowatorskie rozwiązania metodyczne, kwestie związane z profilaktyką i sporo innych. Bardzo pożytecznym działem jest Narzędziownia (umieszczona zawsze w środku numeru). Mamy tu gotowe wzory dokumentacji, np. plany pracy. Kilka przykładów: Arkusz kontrolny zasad funkcjonowania szkolnych stron internetowych (nr 88 [2017]), Program pracy terapeutycznej z dziećmi przejawiającymi zaburzenia zachowania (nr 80 [2016]), Analiza zagrożeń i ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych (nr 80 [2016]), Arkusz diagnozy sytuacji ucznia w rodzinie (nr 94 [2017]), Praktyczne wskazówki dotyczące indywidualizacji i dostosowania wymagań w pracy z uczniem o SPE (nr 95 [2018]), Wielospecjalistyczna ocena poziomu i funkcjonowania ucznia. (Załącznik do IPET) (nr 95 [2018]).
Miesięcznik o nachyleniu bardzo praktycznym. Można w nim znaleźć np. najbardziej aktualne zagadnienia dotyczące prawa oświatowego, materiały do diagnozy i pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, interesujące pomysły na lekcje i efektywną współpracę z rodzicami, nowatorskie rozwiązania metodyczne, kwestie związane z profilaktyką i sporo innych. Bardzo pożytecznym działem jest Narzędziownia (umieszczona zawsze w środku numeru). Mamy tu gotowe wzory dokumentacji, np. plany pracy. Kilka przykładów: Arkusz kontrolny zasad funkcjonowania szkolnych stron internetowych (nr 88 [2017]), Program pracy terapeutycznej z dziećmi przejawiającymi zaburzenia zachowania (nr 80 [2016]), Analiza zagrożeń i ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych (nr 80 [2016]), Arkusz diagnozy sytuacji ucznia w rodzinie (nr 94 [2017]), Praktyczne wskazówki dotyczące indywidualizacji i dostosowania wymagań w pracy z uczniem o SPE (nr 95 [2018]), Wielospecjalistyczna ocena poziomu i funkcjonowania ucznia. (Załącznik do IPET) (nr 95 [2018]).
Bienek Tomasz, Śląskie przygody kremu NIVEA, „Śląsk” 2017, nr 12, s. 53-59
Podobno na całym świecie co sekundę sprzedaje się jedno opakowanie produktu NIVEA, jeśli nawet to do końca nie jest prawdą, (...) jednak zdanie to brzmi wspaniale i mogłoby być finałem (…) historii, która zaczyna się pod koniec XIX wieku na Górnym Śląsku i w hanzeatyckim Hamburgu.
Dzieje firmy Beiersdorf - od zarejestrowania w urzędzie patentowym (28 marca 1882 r.) po współczesność. W tej historii – jak autor zaznacza – występują geniusze, wizjonerzy i męczennicy, a także ludzie banalnie zwyczajni. Czyli epopeja obejmująca ponad stulecie i… kilka stron.
Podobno na całym świecie co sekundę sprzedaje się jedno opakowanie produktu NIVEA, jeśli nawet to do końca nie jest prawdą, (...) jednak zdanie to brzmi wspaniale i mogłoby być finałem (…) historii, która zaczyna się pod koniec XIX wieku na Górnym Śląsku i w hanzeatyckim Hamburgu.
Dzieje firmy Beiersdorf - od zarejestrowania w urzędzie patentowym (28 marca 1882 r.) po współczesność. W tej historii – jak autor zaznacza – występują geniusze, wizjonerzy i męczennicy, a także ludzie banalnie zwyczajni. Czyli epopeja obejmująca ponad stulecie i… kilka stron.
Walczak Małgorzata, Kiedy mózg spotyka jelito, czyli o znaczeniu odżywiania dla zdrowia psychicznego, „ Psychologia w Praktyce” 2017, nr 6, s. 16-21
Obecnie ponad 300 mln ludzi na świecie żyje z depresją, a tylko pomiędzy 2005 a 2015 rokiem odnotowano dwudziestoprocentowy wzrost zachorowalności. (…) Pomimo stosowania różnych form leczenia, takich jak psychoterapia, leczenie ambulatoryjne czy szpitalne i mimo stosowania nowych leków, ogólne zdrowie psychologiczne populacji pogarsza się. Ta niepokojąca perspektywa motywuje naukowców do intensywnych poszukiwań nowych możliwości oddziaływania.
Co to jest psychiatria żywieniowa? Czy pokarm może być środkiem terapeutycznym? Czy można go ujmować w kategoriach medycznych? W jaki sposób odżywianie decyduje o stanie naszego zdrowia? Najbardziej aktualna wiedza – przekazana w przystępny sposób.
Obecnie ponad 300 mln ludzi na świecie żyje z depresją, a tylko pomiędzy 2005 a 2015 rokiem odnotowano dwudziestoprocentowy wzrost zachorowalności. (…) Pomimo stosowania różnych form leczenia, takich jak psychoterapia, leczenie ambulatoryjne czy szpitalne i mimo stosowania nowych leków, ogólne zdrowie psychologiczne populacji pogarsza się. Ta niepokojąca perspektywa motywuje naukowców do intensywnych poszukiwań nowych możliwości oddziaływania.
Co to jest psychiatria żywieniowa? Czy pokarm może być środkiem terapeutycznym? Czy można go ujmować w kategoriach medycznych? W jaki sposób odżywianie decyduje o stanie naszego zdrowia? Najbardziej aktualna wiedza – przekazana w przystępny sposób.
Wrona Jerzy, Geografia w herbach miast świata, „Geografia w Szkole” 2018, nr 1, s. 8-11
Herby miejskie, poza elementami heraldyczno-historycznymi, zawierają wiele informacji przyrodniczo-geograficznych. (…) Herby miast zaczęły pojawiać się w zachodniej Europie pod koniec XII w., wraz z tworzeniem praw miejskich.. Po lokacji miasta władze sporządzały pieczęć uwierzytelniającą wydawane dokumenty, a umieszczony na niej znak (godło) miał tę jednostkę osadniczą identyfikować. Godła z pieczęci miejskich, po umieszczeniu na tarczy heraldycznej i uzyskaniu własnych barw, stawały się później herbami.
Najczęstsze motywy starych herbów to mury miejskie, zamki i kościoły. Z czasem pojawiały się coraz bardziej wymyślne, bogate motywy, często również związane ze specyfiką grodu, jego patrona lub zwierzęce. W artykule dokonano ich przeglądu. Całość – w zależności od wiodącego elementu w herbie - podzielono na podrozdziały: Mury, bramy i budowle miejskie, Religia w herbach, Herby własnościowe, Herby a nazwa miasta, Różnorodna symbolika geograficzna herbów.
Herby miejskie, poza elementami heraldyczno-historycznymi, zawierają wiele informacji przyrodniczo-geograficznych. (…) Herby miast zaczęły pojawiać się w zachodniej Europie pod koniec XII w., wraz z tworzeniem praw miejskich.. Po lokacji miasta władze sporządzały pieczęć uwierzytelniającą wydawane dokumenty, a umieszczony na niej znak (godło) miał tę jednostkę osadniczą identyfikować. Godła z pieczęci miejskich, po umieszczeniu na tarczy heraldycznej i uzyskaniu własnych barw, stawały się później herbami.
Najczęstsze motywy starych herbów to mury miejskie, zamki i kościoły. Z czasem pojawiały się coraz bardziej wymyślne, bogate motywy, często również związane ze specyfiką grodu, jego patrona lub zwierzęce. W artykule dokonano ich przeglądu. Całość – w zależności od wiodącego elementu w herbie - podzielono na podrozdziały: Mury, bramy i budowle miejskie, Religia w herbach, Herby własnościowe, Herby a nazwa miasta, Różnorodna symbolika geograficzna herbów.
„Dyrektor Szkoły” 2018, nr 1
W numerze wiele ważnych dla nauczycieli i artykułów. Między innymi:
Bugdalski Bogdan, Ile kosztuje reforma edukacji?, s. 14-18;
Popławski Marcin, Kontrola zarządcza a pomoc psychologiczno-pedagogiczna, s. 18-21;
Majchrzak Aneta, Reguły finansowania zadań oświatowych, s. 34-37;
Gąsiorek Piotr, Zmiany w Karcie Nauczyciela, s. 38-40, 42-43;
Gąsiorek Piotr, Nowe zasady awansu zawodowego, s. 44-48;
Nowak Małgorzata, Problemy siódmoklasistów, s. 54-57.
Ponadto kilka artykułów o aranżacji przestrzeni szkolnej.
W numerze wiele ważnych dla nauczycieli i artykułów. Między innymi:
Bugdalski Bogdan, Ile kosztuje reforma edukacji?, s. 14-18;
Popławski Marcin, Kontrola zarządcza a pomoc psychologiczno-pedagogiczna, s. 18-21;
Majchrzak Aneta, Reguły finansowania zadań oświatowych, s. 34-37;
Gąsiorek Piotr, Zmiany w Karcie Nauczyciela, s. 38-40, 42-43;
Gąsiorek Piotr, Nowe zasady awansu zawodowego, s. 44-48;
Nowak Małgorzata, Problemy siódmoklasistów, s. 54-57.
Ponadto kilka artykułów o aranżacji przestrzeni szkolnej.
„Meritum” 2017, nr 4
Numer w całości poświęcony nauczaniu programowania w szkole podstawowej, szczególnie w klasach początkowych. Zawiera omówienie kilku środowisk programowania, np. App Lab, Scratch Koder, Python i Processing. W szczegółach - między innymi:
Sysło Maciej M., Zajęcia informatyczne w nowej odsłonie, „Meritum” 2017, nr 4, s. 2-7;
Rostkowska Małgorzata, Wspomaganie powszechnej nauki programowania - jak można je znaleźć w podstawach programowych innych przedmiotów niż informatyka?, „Meritum” 2017, nr 4, s. 8-15;
Borowiecka Agnieszka, SCRATCH, matematyka i klocki LEGO, „ Meritum” 2017, nr 4, s. 26-33;
Borowiecki Maciej, Chechłacz Krzysztof, Od programowania wizualnego do tekstowego, „Meritum” 2017, nr 4, s. 34-38 [tu: zastosowanie kodu w języku Python i kodu JavaScript];
Wierzbicki Janusz S[tanisław], Nauka programowania na iPadzie - od zera do bohatera. Programowanie na tablecie lub z robotem - nie tylko na informatyce, „Meritum” 2017, nr 4, s. 60-68;
Czechowska Zyta, Majkowska Jolanta, Programowanie na specjalne zamówienie, „Meritum” 2017, nr 1, s. 69-78 [przykład dobrej praktyki - nauka programowania w szkole specjalnej]
Numer w całości poświęcony nauczaniu programowania w szkole podstawowej, szczególnie w klasach początkowych. Zawiera omówienie kilku środowisk programowania, np. App Lab, Scratch Koder, Python i Processing. W szczegółach - między innymi:
Sysło Maciej M., Zajęcia informatyczne w nowej odsłonie, „Meritum” 2017, nr 4, s. 2-7;
Rostkowska Małgorzata, Wspomaganie powszechnej nauki programowania - jak można je znaleźć w podstawach programowych innych przedmiotów niż informatyka?, „Meritum” 2017, nr 4, s. 8-15;
Borowiecka Agnieszka, SCRATCH, matematyka i klocki LEGO, „ Meritum” 2017, nr 4, s. 26-33;
Borowiecki Maciej, Chechłacz Krzysztof, Od programowania wizualnego do tekstowego, „Meritum” 2017, nr 4, s. 34-38 [tu: zastosowanie kodu w języku Python i kodu JavaScript];
Wierzbicki Janusz S[tanisław], Nauka programowania na iPadzie - od zera do bohatera. Programowanie na tablecie lub z robotem - nie tylko na informatyce, „Meritum” 2017, nr 4, s. 60-68;
Czechowska Zyta, Majkowska Jolanta, Programowanie na specjalne zamówienie, „Meritum” 2017, nr 1, s. 69-78 [przykład dobrej praktyki - nauka programowania w szkole specjalnej]
Kremy, kosmetyki sprawdzają się dobrze, jednak to zabiegi medycyny estetycznej będą najlepszym sposobem na poprawienie urody. Poczytajcie sobie o nich na https://evospa.pl/jak-skutecznie-pozbyc-sie-cellulitu
OdpowiedzUsuńDokładnie tak, żaden krem nigdy nie zastąpi profesjonalnego zabiegu jaki np. wykonuje się w https://scanmed.pl/medycyna-estetyczna-krakow . Medycyna estetyczna ma to do siebie, że jest dużo skuteczniejsza
OdpowiedzUsuńCiekawa sprawa jak krem może wpłynąć na medycynę estetyczną.
OdpowiedzUsuńDepilacja laserowa to skuteczna i bezpieczna metoda usuwania niechcianego owłosienia. W klinice IK Clinic w Bydgoszczy wykonasz ten zabieg szybko i bezboleśnie. Zobacz, jak łatwo możesz pozbyć się problemu z włosami!
OdpowiedzUsuń