piątek, 2 kwietnia 2021

Wielkanoc w przedszkolu i szkole. Poczytajmy i zainspirujmy się

Wielkanoc w naszych zbiorach. Temat obszerny, ale w kilku przykładach był przedstawiony TUTAJ. O Wyspie Wielkanocnej pisałyśmy TUTAJ. Dzisiaj zaproponujemy inne artykuły. Także przydatne nauczycielom różnych przedmiotów. Znajdzie tu coś dla siebie wychowawca przedszkola, nauczyciel plastyki, biologii, bibliotekarz, regionalista. Nie tylko oni. Zresztą - poczytajmy! Inspirujmy się!

Anna Bielecka-Sternik, Ewelina Walczyk (współpr.), Pierzasta wiosna z papieru - wiosenno-świąteczne inspiracje plastyczne, "Biblioteka w Szkole" 2019, nr 3, s. 19-21

Są kolorowe, pomysłowe, śliczne. Można je wykonywać na wiele sposobów. Zdobią budynki przedszkolne, szkolne i mieszkania. Po prostu: wielkanocne ozdoby! Może jeszcze kolejne pomysły na to, jak je wykonać?

Agnieszka Bukowińska, Wielkanocny alfabet, "Wychowanie w Przedszkolu" 2020, nr 3, s. 16-21

Alfabet zawiera zbiór pojęć związanych ze Świętem Wielkanocy. Można go modyfikować zależnie od wieku, zainteresowań, umiejętności i możliwości intelektualnych dzieci. Każdego dnia omawiane jest jedno pojęcie, któremu towarzyszą aktywności artystyczne, ruchowe i językowe. Wykorzystywane są różne akcesoria plastyczne, ilustracje i karty pracy. Przykłady pojęć: baranek, ogień, nastrój świąteczny, palma wielkanocna, stół wielkanocny.

Alina Jakubowska, Wielkanocne baśnie i legendy, "Wychowanie w Przedszkolu" 2014, nr 4, s. 26-28

 
Kolejna propozycja dla dzieci w wieku przedszkolnym. Na ogół bożonarodzeniowe legendy znamy lepiej, wielkanocne - słabiej. A są piękne.

Bożena Kubit, Wielkanocne zwyczaje wiekami uświęcone, "Śląsk" 2013, nr 3, s. 12-15

W naszym zestawie nie mogło zabraknąć artykułu o regionie. Mamy nadzieję, że zainteresuje również Czytelników spoza Śląska (lubiących czynić badania porównawcze:)).

Marek Stajszczyk, Zając szarak, "Biologia w Szkole" 2019, nr 2, s. 18-20
 

Zajączek to plastyczny motyw przewodni naszego tekstu (narysowany przez p. Basię). Nie mogło zabraknąć artykułu na jego temat.

Alicja Szymańska, Biolog przed Wielkanocą, czyli jajko w pytaniach uczniów, "Biologia w Szkole" 2019, nr 2, s. 21-24

 
Jajko z biologicznego punktu widzenia. Ileż można o nim powiedzieć! Na pewno więcej, niż do tej pory wiemy. Uczniowie często są dociekliwi, więc warto oczytać się także na ten temat.

Dodajmy do tego ponad 90 scenariuszy zajęć na wielkanocne tematy. Jest w czym wybierać! Jednocześnie przypominamy, że można zamawiać - telefonicznie, mailowo, w dostępny sobie sposób - bezpłatne skany artykułów. Wyślemy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz