Co jakiś czas piszemy o szczególnych wydarzeniach w naszym Wydziale. O zajęciach edukacyjnych, szkoleniach własnych, działalności informacyjnej. Dzisiaj o tym, co działo się w pierwszym kwartale bieżącego roku.
8 stycznia odwiedziła nas grupa uczniów z XIV Liceum Ogólnokształcącego im. mjr. Henryka Sucharskiego w Katowicach, którzy wysłuchali wykładu przygotowanego przez p. Basię i zobaczyli prezentację przez nią wykonaną pt. Główne problemy zglobalizowanego świata. Na konkretnych przykładach zostały omówione najważniejsze zjawiska, z którymi zmaga się współczesny świat, czyli m.in. zagrożenia dla środowiska, zmiany klimatyczne, klęski elementarne, katastrofy antropogeniczne, wodne, powietrzne lądowe i podziemne, handel ludźmi i łamanie praw człowieka, terroryzm i cyberterroryzm, zmiany demograficzne i ich skutki, głód i ubóstwo, choroby cywilizacyjne, epidemie wśród ludzi i zwierząt, uzależnienia i cyberuzależnienia, subkultury, sekty oraz nierówności edukacyjne.
Z nauczycielkami umówiłyśmy się także na wiosenną prelekcję o literackich i filmowych kryminałach – dla klasy policyjnej.
8 stycznia odwiedziła nas grupa uczniów z XIV Liceum Ogólnokształcącego im. mjr. Henryka Sucharskiego w Katowicach, którzy wysłuchali wykładu przygotowanego przez p. Basię i zobaczyli prezentację przez nią wykonaną pt. Główne problemy zglobalizowanego świata. Na konkretnych przykładach zostały omówione najważniejsze zjawiska, z którymi zmaga się współczesny świat, czyli m.in. zagrożenia dla środowiska, zmiany klimatyczne, klęski elementarne, katastrofy antropogeniczne, wodne, powietrzne lądowe i podziemne, handel ludźmi i łamanie praw człowieka, terroryzm i cyberterroryzm, zmiany demograficzne i ich skutki, głód i ubóstwo, choroby cywilizacyjne, epidemie wśród ludzi i zwierząt, uzależnienia i cyberuzależnienia, subkultury, sekty oraz nierówności edukacyjne.
Z nauczycielkami umówiłyśmy się także na wiosenną prelekcję o literackich i filmowych kryminałach – dla klasy policyjnej.
10 stycznia przybyła kolejna (już trzecia) grupa studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z Uniwersytetu Śląskiego. Poprzednie gościły u nas pod koniec minionego roku, o czym już pisałyśmy. Znowu było bardzo miło, twórczo, pożytecznie. Cieszymy się z tych nowych znajomości i zapewniłyśmy, że chętnie będziemy pomagać studentom w wyszukiwaniu wszelkich materiałów. Tuż po zajęciach przyszła jedna ze studentek z zapytaniem o pozycje na interesujące ja tematy. Sprawiła nam tym wiele radości.
13 lutego jedna z nas uczestniczyła w kilkugodzinnym spotkaniu informacyjno-konsultacyjnym Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce, którego organizatorami byli: Ministerstwo Edukacji Narodowej - we współpracy z Europejską Agencją do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w ramach programu Wsparcia reform Strukturalnych Komisji Europejskiej. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Konstantin Scheller (Służba Wsparcia reform Strukturalnych, Komisja Europejska), prof. dr hab. Zenon Gajdzica (Uniwersytet Śląski), Joanna Końska (wizytator Kuratorium Oświaty w Katowicach), Amanda Watkins i Verity Donelly (Europejska Agencja do Spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej), a także dyrektor placówki kształcenia nauczycieli oraz dyrektorzy szkół. Nasza przedstawicielka wysłuchała wszystkich wystąpień, rozdała materiały z przykładami dobrych praktyk w PBW, uczestniczyła w dwóch dyskusjach grupowych oraz zreferowała ich uzgodnienia wszystkim zebranym. Do tej ostatniej czynności zgłosiła się na ochotnika!
13 lutego jedna z nas uczestniczyła w kilkugodzinnym spotkaniu informacyjno-konsultacyjnym Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce, którego organizatorami byli: Ministerstwo Edukacji Narodowej - we współpracy z Europejską Agencją do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w ramach programu Wsparcia reform Strukturalnych Komisji Europejskiej. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Konstantin Scheller (Służba Wsparcia reform Strukturalnych, Komisja Europejska), prof. dr hab. Zenon Gajdzica (Uniwersytet Śląski), Joanna Końska (wizytator Kuratorium Oświaty w Katowicach), Amanda Watkins i Verity Donelly (Europejska Agencja do Spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej), a także dyrektor placówki kształcenia nauczycieli oraz dyrektorzy szkół. Nasza przedstawicielka wysłuchała wszystkich wystąpień, rozdała materiały z przykładami dobrych praktyk w PBW, uczestniczyła w dwóch dyskusjach grupowych oraz zreferowała ich uzgodnienia wszystkim zebranym. Do tej ostatniej czynności zgłosiła się na ochotnika!
3 marca gościliśmy grupę uczniów klas maturalnych z XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Mjr. H. Sucharskiego w Katowicach. Tematem była pisemna i ustna matura z języka polskiego. Goście zobaczyli przydatne strony www oraz przykładową interpretację tekstu poetyckiego. Jednak tym razem szczególnie skupiliśmy się na interpretacji filmu i pojęciach z nią związanych. Uczniowie poznali jednostki budowy filmu, rodzaje planów i montażu, środki stylistyczne (w zestawieniu z literaturą) oraz podobieństwa i różnice pomiędzy ekranizacją i adaptacją filmową. Prowadząca zajęcia mocno się wzruszyła, gdy na zakończenie usłyszała oklaski. Obiecała sobie, że dołoży jeszcze większych starań, by pomóc tej sympatycznej młodzieży pokonać przedegzaminacyjny stres i wesprzeć ją w każdy możliwy sposób.
Tradycyjnie, nie może zabraknąć wzmianki o udzielanych w Wydziale poradach. To najbardziej lubimy robić. A o co pytano w minionych tygodniach? Oto przykłady:
Tradycyjnie, nie może zabraknąć wzmianki o udzielanych w Wydziale poradach. To najbardziej lubimy robić. A o co pytano w minionych tygodniach? Oto przykłady:
- testy sprawności fizycznej;
- instrumenty muzyczne;
- ludzie a zwierzęta;
- metoda Rocławskiego;
- ciało ludzkie;
- budżet placówki oświatowej;
- kuchnia ormiańska;
- anatomia kończyn górnych;
- biografia i dokonania Bazylego Wielkiego;
- autodestruktywność młodzieży;
- rola psa w wychowaniu dziecka;
- motoryka mała.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz